ערימה של סימני שאלה כששניים מהם מוארים אחד בצבע כתום אחד בצבע תכלת

הרשימה המלאה נחשפת: שאלות מפתח שכל יזם חייב לשאול את עצמו לפני פתיחת עסק

תארו לעצמכם את הדבר הבא: הריגוש של להתעורר כל בוקר בידיעה שאתם הקפטן של הספינה שלכם - אתם מנהלים עסק מצליח שבניתם מהיסוד. דמיינו את המוח שלכם מלא ברעיונות ואת הלב שלכם פועם בהתרגשות כשאתם בדרך לכבוש עוד יעד עסקי. אתם רואים את עצמכם מתווים נתיבים דרך טריטוריות לא ידועות של הזדמנויות, מתגברים על אתגרים ענקיים וקוטפים את הפירות של העשייה שלכם.

אכן, יש אינספור תוצאות חיוביות של ניהול עסק בטווח הארוך:

  • יש לכם את הכוח לקבוע את הרווחים שלכם עם היכולות הייחודיות שלכם
  • אתם מפתחים סט מגוון של יכולות, כולל מנהיגות ומפתחים מומחיות בפתרון בעיות
  • סיפוק אישי הנובע מהובלת מיזם המגלם את היצירתיות שלך
  • ההזדמנות להביא לשינוי חיובי בחברה על ידי יצירת מקומות עבודה ותרומה לכלכלה

ציטוט של סטיב גובס על כך שאנחנו צריכים לאהוב את מה שאנחנו עושים, כי זו הדרך היחידה לעשות עבודה טובה

עם זאת, לפני שצוללים למים העמוקים, ישנן שאלות קריטיות שאתם צריכים לשאול את עצמכם. שאלות אלו יעזרו להגדיר את היעדים העסקיים שלכם, להעריך עד כמה אתם מוכנים ליזמות ולבחון את ההיתכנות של הרעיונות העסקיים שלכם שבסופו של דבר יהפכו אתכם לבוסים של עסק משגשג.

האם אתם מבינים את ה'למה' שלכם?

זוכרים עוד כשהיינו ילדים והמורים תמיד נדנדו לנו לקרוא עוד ספרים? ובכן, הייתי בדיוק כמוכם - לא ממש התחברתי לכל עניין תולעת הספרים. אבל המשחק השתנה עבורי כשנתקלתי בציטוט הזה של ה'כריש' בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית הכרישים - מארק קיובן. לדבריו, "כולם יכולים לקנות ספרים, המידע שהיה זמין עבורי נגיש לכולם. אבל רוב האנשים פשוט לא רוצים את המידע הזה". זה הפיל לי את האסימון.

סיימון סינק, בספרו "להתחיל עם למה", מהרהר בשאלה רלוונטית - איך זה שמורי בית ספר לא הצליחו להכריח אותנו לקרוא ספרים, בעוד שמנטורים כאלה ואחרים הצליחו איכשהו לשכנע אותנו? הוא מסביר זאת במושג "מעגל הזהב" שלו.

מעגל הזהב של סיימון סינק, באמצע למה, מעגל חיצוני יותר זה האיך, מעגל הכי חיצוני זה המה.

המורים שלנו תמיד התחילו ב"מה". הם היו מצווים אותנו מה כן לעשות: "קרא את הספר הזה!" ומדי פעם, הם היו מדריכים אותנו "איך" לקרוא ביעילות. אבל, לעתים קרובות הם דילגו על חלק מהותי - ה"למה". שאלו אותם 'למה' והם יענו, "זה לא ברור כשמש?".

אם נריץ קדימה, מישהו כמו מארק קיובן, שבאמירה שלו יש רמז ל"למה" הוא כזה מצליח, מכווין אתכם לקרוא ספרים על ידי ייחוס הצלחתו להרגל הזה. יש את ה'למה'. הוא גורם לכם לרצות לדעת מה הדפים האלה מסתירים, נכון? כך מנהיגים גדולים מנהיגים!

עיקרון מרכזי זה חל גם על העסק שלכם. מנהיגים שיכולים לבטא "למה" משכנע יכולים להניע לא רק את העובדים שלהם, אלא את הלקוחות שלהם, אפילו את הבני ובנות זוג שלהם. רוב האנשים מייצרים מוצרים פורצי דרך ומתגאים בתכונות הפיזיות שלהם מבלי להתמקד ב'למה' זה חשוב למשתמשים הפוטנציאליים.

התרגשות מהרעיון

תחשבו על זה. אם אפל תפרסם את המקבוק החדש שלה ככה, "המקבוק החדש נהדר, הוא מגיע עם המעבד האחרון שלנו, מה שהופך אותו למהיר פי שלושה מהקודם". נשמע משעמם, לא? אבל אם זה היה נשמע משהו כמו, "אנחנו יודעים שאתה מעריך יעילות, וזה למה המקבוק החדש נוצר בדיוק בשבילך. בעולם שרק מגביר קצב מרגע לרגע, חשוב להדביק את הקצב עם המעבד האחרון שלנו שהופך את המקבוק החדש מהיר פי שלושה!" עכשיו, זה תופס יותר, נכון? תראו כיצד שלושתם - 'למה', 'איך' ו'מה' הופכת את המסר למרגש פי שלושה. ההתלהבות שלך מהקונספט העסקי שלך הוא סימן ברור ל'למה' חזק, שכדאי לחקור לעומק.

ברגע שאתם מבינים את ה"למה" שלכם, זה סולל את המסלול ל"איך" לעשות את זה נכון - הדרך היחידה, אולי, שבאמת תביא לתוצאות עבורכם.

מראה, מראה שעל הקיר: הערכת המוכנות האישית שלכם ליזמות

אדם מסתכל על ההשתקפות של עצמו בשלולית

לאלו מכם שחושבים שיזמות היא עוסקת בחשיבה על רעיון אחד גדול שמשנה את המשחק, אתם חצי-טועים, וחצי-טועים זה רחוק מאוד מלהיות צודקים. זה עוסק על להיות מוכנים ליישם את הרעיון הגדול הזה בעולם שלנו, וזה ללא ספק, הרבה יותר קשה ממה שאתם חושבים. צריך לחשוב – האם אני מוכן היטב למסע הארוך והקשה הזה? האם אני חמוש בכל התכונות הקריטיות הנדרשות כדי להיות יזם מצליח?

את הקטע הבא שאתם הולכים לקרוא לקוח מתוך הכתבה הקודמת שהעליתי. אם עדיין לא הגעתם לזה, אני ממליץ לקרוא בהרחבה על כל הרגל, בזמן שנוח לכם. הכתבה נמצאת בקישור הזה: 5 ההרגלים שיהפכו אתכם למיליונרים.

התמודדות עם דחיית סיפוקים

אם אתם לא יכולים לסבול את המחשבה שאין לכם רווח מיידי, אז חברים יקרים, ייתכן שיזמות היא לא הייעוד שלכם. דחיית סיפוקים - זה הלחם והחמאה של היזמות. אתם מבינים, לפתוח עסק זה מרתון, לא ספרינט. זה דורש הרבה הקרבה, שעות ארוכות וסוג של סבלנות שיגרום לנזיר טיבטי לקנא. אתם צריכים לשאול את עצמכם - האם אוכל לחכות ליום המשכורת שלי כשאני צופה בחברים שלי חוגגים בכל 10 לחודש?

דחיינות

אל תגרמו לי אפילו להתחיל עם דחיינות. זה האורח המעצבן והבלתי רצוי הזה, שנראה שלא עוזב, לא משנה כמה רמזים זורקים. כיזם, אתם צריכים להתמודד עם זה פנים מול פנים ולהראות לו את הדלת. שאלו את עצמכם, האם יש לכם את מה שנדרש כדי להישאר ממוקד, מסור ונלהב לגבי העסק שלכם, מבלי ליפול בפח של "אני אעשה את זה מחר"?

שליטה באמנות לומר 'לא'

המילה הקטנה הזו 'לא' - זו מילה שתצטרכו לשלוט בה. זה הופך לחבר הכי טוב שלכם ולאויב הכי גדול שלכם. לפעמים, אתם צריכים להגיד 'לא' - להסחות דעת, להזדמנויות מפתות אך לא רלוונטיות, ולפעמים אפילו לאנשים הקרובים אליך. האם אתם יכולים להתמודד עם זה, תוך שמירה על מערכות היחסים, השפיות והיושרה שלכם?

חשיבות השינה

יש תיאוריה מוזרה שכדי להצליח, אתם חייבים לוותר על שינה. עם זאת, חוסר שינה מועיל להצלחה שלכם בערך כמו דלי שדולף עוזר לשאת מים. שינה היא חיונית לקבלת החלטות, תהליכים יצירתיים ופשוט לשמור על הגוף שלכם טעון למשימות היום. תחשבו טוב אם אתם צריכים לתקן את הרגלי השינה שלכם, הרבה לפני שאתם חושבים להקים עסק.

התמדה היא המפתח

לבסוף, מגיעה התמדה. כיזמים, אתם לא יכולים פשוט לעבוד קשה יום אחד ואז לקחת הפסקה של שלושה ימים. הצלחה היא תוצאה של מאמצים עקביים, קטנים, חוזרים ונשנים מדי יום ביומו. אז, שאלו את עצמכם - האם אתם מוכנים להופיע, כל יום, גם אם אין לכם כוח לקום מהמיטה?

מה אתם מביאים לשולחן: יש לכם ניסיון עבר בתחום של הרעיון העסקי שלכם?

 

תארו לעצמכם שאתם הולכים למשחק פיינטבול. יש לכם את הרעיון הכללי של המשחק שאתם צריכים לפגוע בחבר'ה האחרים ולא להיפגע בעצמכם. ועשכיו תתארו לעצמכם ששיחקתם כמה משחקים כאלה בעבר, זה לא יהיה משנה משחק? אתם תדעו היכן אנשים מסתתרים בדרך כלל, הדרך הטובה ביותר לכוון את הרובה שלכם, או כמה מהר הצבע יכול להיגמר. לכן ניסיון בתחום העסקי שבחרתם יכול להיות נשק סודי. זה כמו ללכת לפני המשחק במגרש הפיינטבול ולראות את כל המסתורים.

ואם אתם חדשים בתחום? אל דאגה! יש המון דרכים לפצות על כך. מה דעתכם לקחת משרה חלקית הקשורה לעסק העתידי שלכם? זה כמו כרטיס VIP למאחורי הקלעים, אתם תלמדו איך דברים עובדים ומי נגד מי בעסקים כאלה. כן כן, זה כנראה אומר לעכב קצת את השקת העסק שלכם, אבל זה בטוח עדיף מלהיכנס לזירת הפיינטבול עם עיניים מכוסות!

סבלנות היא המפתח כאן. בטח חלקכם, תתקשו עם קבלת העובדה של העיכוב הפוטנציאלי הזה, אבל לא מזיק לחכות עד שתצטיידו היטב בידע ובניסיון. בדיוק כמו בפיינטבול, לקחת זמן ללמוד את המגרש והטקטיקות ישתלמו. אז, שבו בנחת, נצלו את הזמן הזה כדי לבנות את ארסנל הידע שלכם - אתם מכינים את הבמה למשחק שיהיה לגמרי לטובתכם.

הרעיון העסקי שלך: שאיפה מציאותית או פנטזיה סתמית?

סולם שמוביל לפתח צר ומבט לשמיים

אז החלטתם שיש לכם את היכולות האישיות להפוך ליזמים, זיהיתם את ה"למה" שלכם ויש לכם את הניסיון הדרוש. אבל עכשיו הגיע הזמן לענות על השאלה הכל כך חשובה הזו: האם הרעיון העסקי שלכם בר השגה, או שזה לא יותר מחלום הזוי מארץ הפנטזיות?

בסופו של יום העסק שלכם צריך למלא תפקיד סופר חשוב: להרוויח. אז אנחנו צריכים להעריך את היתכנות הרעיון שלכם. האם זה באמת יכול להתעלות מעל כל הבאז בשוק תחרותי? 

כמובן, כדי לענות באמת על השאלה הזאת צריך יותר מאשר להרהר על זה כמה דקות - זה דורש ניתוח מקיף. זו הצלילה העמוקה ביותר שתצטרכו לבצע. בזמן שאנחנו עומדים לגעת רק בפני השטח, זה יכול להיות שימושי שתתחילו כבר להיחשף לדברים שאתם צריכים לנתח.

אתם חייבים להיות בעלי תוכנית עסקית מוצקה

אם אתם עדיין בשלב המכריע הזה, של גיבוש תכנית עסקית טובה, זה יכול להיות חכם להשהות את הדהירה קדימה עד שתהיה לכם תמונה ברורה של המסע המלא.

אעדכן אתכם מתי ישוחרר מדריך כיצד לכתוב תוכנית עסקית טובה באופן יסודי (ובנימה זו, גם שווה להרשם לקבלת מיילים על עדכונים. כל ההודעות שתקבלו במייל מותאמים ליזמים בתחילת דרכם - ניתן להרשם בתחתית העמוד), אך לעת עתה, תוכל לעקוב אחר הקווים המנחים הבאים:

  • תיאור העסק שלכם: הדגישו את עקרונות הליבה כאן. שאלו את עצמכם - מה השירות או המוצר שאתם מספקים, מי הם קהל היעד שלכם, ואילו בעיות ספציפיות אתם פותרים עבורם? תשאפו להגדיר את מה שמבדיל את העסק שלכם מאחרים.
  • ציינו את היעדים שלכם: כן, העסק שלכם צריך להיות רווחי, אבל יש לפרק את היעדים לצעדים מדידים וברי-פעולה. לדוגמה, אתם יכולים להגדיר יעד להשגת 100 הלקוחות הראשונים שלכם בתוך שלושה חודשים מהשקת העסק שלכם או יעד להגיע לרמה מסוימת של מכירות או הכנסות במהלך השנה הראשונה.
  • רשמו את המוצרים או השירותים שלכם: כתבו מה המוצר או השירות, איך הוא יעזור לקהל שלכם, איך הוא מתבלט על פני האופציות האחרות ולמה ללקוחות שלכם צריך להיות אכפת ממנו. עבור מוצרים תכתבו בנוסף גם עלות משוערת שעולה לכם לייצר/לרכוש, מאיפה אתם תספקו אותו והכמות שתצטרכו להתחלה. בתור התחלה מומלץ להתמקד במוצר או שירות אחד בלבד!
  • מחקר שוק: גלו למי אתם תמכרו, בכמה ובאיזו תדירות אתם יכולים למכור לאותם אנשים. חשוב שתבצעו מחקר שוק מקיף שמראה הבנה עמוקה של המתחרים ושל מקומכם ביניהם.
  • שיווק ומכירות: עכשיו החלק הזה גדול מדי בשביל לדבר עליו כאן בכמה מילים, אבל תדעו שיש כאן הרבה מה לעשות, שכן בסופו של דבר זהו הגשר בין המוצר או השירות שלכם, לבין הלקוח בקצה. אני אדאג לעדכן אתכם מתי ישוחרר מדריך השיווק והמכירות המקיף.
  • תחזית פיננסית: תכננו הוצאות כמו שיווק, העסקת אנשי מקצוע, עלויות  הקמת אתר, רואה חשבון ואם מדובר בחנות פיזית - כמה יעלה לכם להשכיר. נסו להבין באופן מציאותי כמה מכירות תעשו בהתחלה, ואל תשכחו לקחת בחשבון עלויות בלתי צפויות.

האם אתם יכולים להתמודד עם הפחד של כישלון?

שני נורות תאורה, אחת שלמה ומאירה, השנייה שבורה

לא משנה עד כמה התוכנית העסקית שלכם עשויה להיות מלוטשת, או כמה משכנעת אסטרטגיית המכירות שלכם, יש שאלה אחת מכריעה שאתם חייבים לשאול את עצמכם: האם אתם יכולים להתמודד עם הפחד מכישלון? אם התשובה היא כן, אז כבר כבשתם את אחד המכשולים המנטליים המשמעותיים ביותר במסע שלכם להיות אנשי עסקים.

חשוב לזכור שכישלון הוא חלק מכל מיזם עסקי. סטארט-אפים מועדים במיוחד למעידות, נפילות ואפילו כישלונות מוחלטים. עם זאת, הדבר החשוב ביותר הוא לא המכשולים שאתם נתקלים בהם, אלא איך אתם מגיבים אליהם. עם פרספקטיבה כזו, הכישלון לא הופך להיות הסוף אלא אבן דרך להצלחה, הזדמנות ללמוד ולחדד את האסטרטגיות שלכם.

חוץ מזה, יש צורך לנהל את הציפיות שלכם מההתחלה. כל יזם חולם על הצלחה אדירה, אבל המסע להצלחה רצופה פעמים רבות במכשולים אדירים. תקבלו שהעסק שלכם עלול לא להמריא במהירות שאתם מקווים, ותהיו מוכנים להסתגל ולהתפתח.

הפחד מכישלון יכול להיות מתיש, אבל הוא גם יכול להיות הדלק שמניע אתכם קדימה. תאמצו את הפחד, תרתמו את כוחו. כל טעות, כל כישלון, מקרבים אתכם צעד אחד להצלחה. זכרו, כשלונות הם לעתים קרובות גם הכוח והחוזק האמיתיים שלנו.

הגישה שלכם לכישלון יכולה להיות ההבדל בין ויתור בסימן הראשון לתבוסה לבין התמדה עד שתגיעו ליעד שלכם. אז, תשאלו את עצמכם שוב, האם אתם יכולים להתמודד עם הפחד של כישלון? ויותר חשוב, האם אתם יכולים ללמוד, להסתגל ולצמוח מזה?

אתם אנשים של אנשים?

 אנשים חוגגים במשרד ויש קונפטי

דמיינו את זה: החלפתם את המשרד בחברה שעבדתם במיזם חדש לגמרי. אתם הבוס. נשמע כיף, נכון? אבל אל תשכחו, עכשיו אתם לא רק חלק מהצוות, אתם מובילים אותו. עד כמה שזה מרגש לפקד על הספינה, זה כרוך באינטראקציה מתמדת עם אחרים - עובדים, לקוחות, ספקים וזו רק ההתחלה של הרשימה.

זה כאילו אתם הקשר של קבוצת כדורגל. אתם תצטרכו למסור את הכדור, למעשה די הרבה. אחרי הכל, האם עסקים הם לא סוג של ספורט חברתי? זה פחות ניצחון לבד ויותר להבטיח שכל הצוות שלך חוצה את קו הסיום. אבל להיות 'אדם של אנשים' לא אומר להיות חבר של כולם. מדובר בהבנת החוזקות, החולשות ומה מניע אותם. מדובר בתקשורת ברורה, טיפוח קשרי לקוחות חיוביים וסביבת עבודה חיובית אם יש לכם עובדים.

אז, כשאתם חולמים על הרעיון העסקי הגדול שלכם, תשקלו את זה: האם אתם מוכנים להפוך לדבק שמחזיק את העסק שלכם יחד? האם אתם יכולים להיות עקשנים, אך סבלניים; תקיפים, ובכל זאת מבינים סיטואציות? תשקלו היטב את השאלות האלה לפני שאתם צוללים למסע היזמות שלכם. כי, ידידיי, להיות הבוס של עצמכם עשוי להיות אתגר אבל לנהל אנשים, זה משחק משל עצמו.

בקרוב: תקציר של הספר שהוא בהחלט הטוב מסוגו בתחום של איך להיות אדם של אנשים: כיצד לרכוש ידידים והשפעה של דייל קרנגי.

מילים אחרונות - האם כדאי לפתוח עסק?

פתיחת עסק זה לא משחק ילדים, כולם יודעים את זה. אבל אם שקלתם את האפשרויות שלכם, הקשבתם לליבכם ולמוח שלכם באותה המידה, אז אל תתאפקו. אתם משחקים כאן במגרש של אנשים שחושבים בטווח הארוך, אז אל תתייאשו אם אתם לא יכולים להבקיע מיד. שום דבר ששווה משהו לא מגיע בקלות. אבל זכרו, במסע המטורף הזה של פתיחת עסק, אל תאבדו את עצמכם. שמרו על מצב רוח מרומם ואל תאבדו את הסיבה שבגללה התחלתם. בהצלחה אנשים יקרים. לחייכם!

חזור לBlog Million

השאר תגובה

תמלאו את החדר בהשראה

1 מתוך 3