אדם במריצה עם ערימת כסף על רקע סגול

5 ההרגלים שיהפכו אתכם למיליונרים

ינואר 2024 והגיע הזמן לדבר על זה. אתה יודע איך תמיד דיברת על לעשות את זה בגדול ולהצליח, נכון? ובכן, זה לא משחק ילדים, אבל יש כמה הרגלים שיש להם תמורה רצינית, למרות שהיישום שלהם יכול להיות קשוח. אבל היי, בואו נהיה כנים, כל דבר ששווה לא בא בקלות, נכון?

לקפוץ להרגלים האלה זה כמו לעבור טיפול שורש, אבל בלי עזרה של חומר הרדמה. בוא נעבור על הרשימה זריז, כי על פניו אתה עשוי לחשוב שכבר הבנת הכל, אלו הן טכניקות מוכרות אוניברסלית, מיומנויות שכולנו מבינים באופן אינטואיטיבי אך לעיתים קרובות נאבקים לשלוט בהם. אבל תישאר בסביבה, כי אני מבטיח לך שיש טוויסט ייחודי שמחכה לך לכל הרגל. 

נשמע מרתיע? בהחלט. אבל אחי, תאמין לי כשאני אומר שהתגמול שווה את זה בטווח הארוך - גם לחיינו האישיים וגם המקצועיים. אז, האם אתה מוכן לצלול עמוק לתוך האיך והלמה של הרגלים אלה וההבדל שהם יכולים לעשות בחיינו? יאללה.

ציטוט של אריסטו על כך שמצוינות היא אינה מעשה אלא הרגל

אמנות הדחקת ההנאה: הבנה של דחיית סיפוקים

שליטה בכל עניין דחיית הסיפוקים יכול להרגיש כמו כאב מוחלט בהתחלה, אל תבין אותי לא נכון. אבל הנה החלק המדהים - זה משתלם בגדול בכל כך הרבה תחומי חיים, זה די מטורף. פסיכולוגים אומרים שזה המפתח להצלחה, בה' הידיעה. בוא נהיה ברורים, אנחנו לא רק מתייחסים לדחיית סיפוקים שקשורים לכסף. תחשוב על שליטה רגשית, בריאות גופנית, שביעות רצון כללית מהחיים - החבילה המלאה. בעיקרו של דבר, מדובר בפיתוח שריר השליטה העצמית הזה, וזה חשוב במיוחד עבור כל הדברים הבוגרים שאנחנו צריכים לעשות, כמו טיפול בכסף, תזונה טובה ושמירה על כושר. דמיין לעצמך לא לשרוף כסף על בגדי המעצב עכשיו, ובמקום זאת לחסוך את המזומנים האלה למשהו חשוב בהמשך. תמשיך כך, ואתה מכין קוקטייל משמעת אישי מנצח. 

מבחן המרשמלו: רווחי הדחייה

תמונה של מרשמלו בשלל צבעים

עכשיו נדבר קצת על מה שפסיכולוגים אומרים בהקשר של דחיית סיפוקים. בעולם שלהם, זה חלק חיוני בפאזל. בוא נדמיין את הניסוי הבא - חבורה של ילדים ומרשמלו. כל ילד יושב לבד בחדר עם מרשמלו. אם הם יכולים להתאפק מלאכול את המרשמלו הטעים והמתוק במשך כ-15 דקות, הם מתוגמלים עם מרשמלו נוסף. נשמע ניסוי פשוט.

אם נסתכל כמה עשורים קדימה ואותם פסיכולוגים מבקרים שוב את ילדי ניסוי המרשמלו הזה. הפתעה, מי שהתאפק? הם תפרו את המשחק. הצלחה אקדמית גדולה יותר, כישורים חברתיים טובים יותר, אפילו אורח חיים בריא יותר. בינגו! זה הכוח של סיפוקים מושהים.

אז איך משיגים את כוח העל הזה? תתחיל בקטן. הגדר מטרות לטווח קצר, ולאחר מכן ארוכות טווח. למד להסיח את דעתך מדחפים מיידיים ולהתמקד בתמונה הרחבה יותר. הזכר לעצמך מדוע אתה מתאפק: התגמול בסוף מתוק מדבש. תדמיין שולח ל'אני' בהווה שלך מכתב תודה מהעצמי ה'עתידי' שלך. זה לא תמיד נוח, אבל הטעם המתוק של ההצלחה שווה את זה.

להשתחרר משלשלאות הדחיינות

שרשרת ברזל כבדה נשברת על רקע שחור

אחח... דחיינות, האויב של כולם.

הרגל הדחיינות מהווה מכשול להשגת ההצלחה ושיפור איכות החיים שכולנו שואפים לה. אבל זה מה שמגניב בזה: זה ניתן להבסה. כן זה נכון, זה ניתן להבסה. 

בוא נבין את זה קודם: לפני שנעמיק באיך לכבוש אותו, חשוב להבין מהי בדיוק דחיינות. זו לא רק עצלנות, כפי שמניחים רבים. זהו תהליך מורכב במוח של דחיית משימות למרות הכרת ההשלכות השליליות. זה כרוך בקרב בין חלקי המוח שלך שרוצים סיפוק מיידי לבין אלה שמכוונים לתגמולים לטווח ארוך.

המאבק נגד חיית הדחיינות

לא קל להתגבר על דחיינות; זה דורש אסטרטגיה מחושבת ומחויבות בלתי מעורערת. הנה איך להתחיל:

אתם בוודאי מכירים את אותה עצה ישנה לכיבוש שד הדחיינות, טכניקת פומודורו. האסטרטגיה של חלוקת המשימה שלך למקטעים של 25 דקות, ולאחר מכן הפסקה קצרה של 5 דק' למנוחה. כן, זה יעיל, אבל אתה מחפש כאן תובנות חדשות, נכון?

גישה יוצאת דופן אך יעילה בניצחון הדחיינות היא 'אפקט זייגרניק'. תופעה פסיכולוגית זו מספרת על כך שאנשים זוכרים משימות לא גמורות טוב יותר מאשר אלה שהושלמו. כדי להשתמש בזה לטובתך, תתחיל משימה למשך מספר דקות בלבד, ממש בקטנה. גם אם תפסיק אחרי 3 דקות, המוח שלך בהמשך ישתגע מהמחשבה על המשימה הלא גמורה, מה שיגדיל את הסיכוי שתחזור אליה.

תמונה של פאזל לא גמור

אפקט זייגרניק אומר שמשימות לא גמורות נחקקות במוח טוב יותר ממשימות שלא התחלתם

גישה נוספת למניעת דחיינות היא אסטרטגיית "הפרד ומשול". על ידי פירוק משימות גדולות ומפחידות למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול, זה יכול להרגיש פחות מרתיע ויותר בר השגה. תארו לעצמכם לכתוב ספר שלם - נראה כבד, נכון? אבל, מה עם לכתוב רק עמוד ביום? זה מרגיש בר ביצוע.

לסיום, ישנה האסטרטגיה המגניבה הזו הידועה בשם 'Fear Setting', קונספט שהגה אותו טים פריס.מדובר על לרשום את הפחדים שלך, לדמיין את הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות אם לא תעשה דברים מסוימים, ואז לתכנן איך אתה הולך להתחמק מלא לעשות את אותם דברים. קצת עוזר לך לראות בבירור, היי, לדחות משימה מסוימת פתאום נראה מפחיד יותר מלהתחיל לעשות אותה, נכון?

אימוץ דחיינות כחלק מתהליך השיפור

כולנו מתמהמהים לפעמים. זה חלק מלהיות אנושי. עם זאת, זה ידוע שדחיית דברים מתמשכת עלולה להוביל להחמצת מועדים, רמות מתח גבוהות ורגשות אשמה. אבל מה אם נוכל להשתמש בדחיינות לטובתנו?

באופן מפתיע, דחיינות היא לא תמיד שלילית. זה יכול לשמש כלי לניהול עומסי עבודה, יצירת חשיבה רעננה ומתן זמן לרפלקציה. המפתח הוא לזהות האם אתה בחרדת ביצוע ולכן אתה מתחמק מעבודה חשובה או משתמש בזה כהפסקה מכוונת כדי להתרענן?

בלי קשר, חשוב לא לתת ללחץ מדחיינות לשלוט בכם.

כוחו של 'לא': מהפכה בחיים שלך על ידי הצבת גבולות

סימון לא בשאלון

אתה יודע, זה מצחיק, לימדו אותנו בילדות שלהגיד 'כן' זה מנומס, אבל מגיע הרגע שבו אתה צריך להחליט להיות תקיף ולהגיד 'לא'. נשמע פשוט, נכון? זו מיומנות עוצמתית להפליא ברגע שאתה מבין את זה. אתה יודע שכאשר אנו אומרים 'כן' לכל דבר, אנו מדללים את הערך שלנו, מזניחים את המטרות האישיות שלנו, את הבריאות שלנו, ולפעמים, אפילו את האושר שלנו. אבל ברגע שאתה מתחיל להעריך את הערך של 'לא', אתה מבין שזה לא קשור ללהיות אנוכי או גס רוח - זה קשור להצבת גבולות. תאר לעצמך את זה, במקום להסכים להעמיס על עצמך עבודה נוספת, אתה אומר 'לא' ומנצל את הזמן הזה כדי להשקיע בכישורים שלך, או לנוח או אפילו סתם לצאת לריצה שהייתה צריכה לקרות מזמן. אמירת 'לא' מחזירה לך את השליטה בחייך, ומאפשרת לך להתמקד במה שבאמת חשוב לך. זה כמו להחזיר לעצמך את השליטה בהגה על חייך, איש יקר. תתחיל בקטן, זה לא יהיה קל, אבל זכור, כל 'לא' הוא צעד לקראת חיים שהם באמת שלך.

הנתיב אל ה'לא' - מתי ואיפה

תאר לעצמך, למשל, שאתה בבר האהוב עליך, יש לך את השילוב הרגיל של מקומיים וחברים ותיקים בסביבה, ואחד מהם מזמין אתכם להצטרף לשולחן בשעות הקטנות של הלילה. עם זאת, יש לך פגישה מוקדמת בבוקר שאתה לא יכול לדלג עליה. אתה יודע שאמירת 'כן' תפגע בשינה ובביצועים שלך למחרת. זה כאשר כוחו של 'לא' נכנס לפעולה. אתה צריך להחליק את ה'לא' הזה בחן, לעמוד על סדר העדיפויות שלך תוך כדי כבוד למערכות היחסים שלך.

עכשיו, המושג של שימוש ב'לא' אינו אומר להיות גס רוח או בלתי נגיש. במקום זאת, זה מדגיש את החשיבות של הצבת גבולות לצמיחה האישית שלך. אתה מקבל הבנה שהזמן הוא משאב מוגבל, מה שאומר שזה חיוני להקדיש אותו לפעילויות שבאמת מוסיפות ערך לחייך. לפיכך, הגישה לבניית הרגל זה כפולה: תרגול התבוננות פנימה כדי להבין מה אכן חשוב לך, ופיתוח מיומנויות תקשורת חזקות כדי לבטא ביעילות את ה"לא" שלך. זה אתגר, אבל תזכור, זה מביא ליתרונות ארוכי טווח - המשך צמיחה אישית, הפחתת לחץ ושיפור האמון העצמי.

אבל לא ישנאו אותי?

ילדה עם פרצוף טרול מצביעה על ילדה אחרת שנראית לא מרוצה מכך

ככה בדיוק נראים השונאים שלכם.

כשמדובר ביצירת מערכות יחסים אמיתיות ומשמעותיות, כנות חשובה על פני העמדת פנים. 'לא' מכל הלב, לא נעים ככל שיהיה, מתקשר לכנות, אותנטיות וכבוד. זה מאותת לאחרים שאתה מעריך את הזמן, המחויבויות והיושרה שלך מעל הרצון לרצות אחרים. בוטות זו יכולה להיות נכס בטיפוח קשרים עמוקים יותר, שכן אנשים מעריכים כנות ומכבדים גבולות אישיים.

'כן' שאומרים בחצי כוח, לעומת זאת, יכול להוליד טינה. זה מצייר תמונה של חוסר מחויבות אמיתית, מה שמוביל לחוסר אמון במעשים ובמילים שלך. זה עלול לגרום למתח במערכות יחסים, לשחוק את איכותם לאורך זמן.

התמדה: הכוח האולטימטיבי מאחורי הצלחה אישית ומקצועית

תראה, הכל מסתכם בזה: התמדה היא הסוד הלא כל כך סודי להצלחה. זה כמו ללכת לחדר כושר, לא תראה הבדל אחרי פגישה אחת, אבל במאמץ עקבי, השינויים היומיומיים הקטנים האלה מסתכמים למשהו עצום. זו הסיבה שכל האלילים המצליחים, מספורטאים ועד יזמים, מספרים את שבחי ההתמדה. הם יודעים שזה לא על רגע אחד של מצוינות, אלא על כך שצריך כל הזמן להופיע, לעשות את העבודה ולהשתפר טיפ-טיפה, גם כשזה מרגיש שההתקדמות איטית. בטווח הארוך, המאמץ היציב הזה, הנכונות הזו להישאר במסלול, היא שמייחדת את המצליחנים באמת.

איך ההתמדה הפכה אותם לגדולים בכל הזמנים:

בהגדרה, התמדה פירושה המשכיות ועקביות. בכל תרגול, אם זה כושר, קריירה או צמיחה אישית, יש חשיבות עליונה להיות עקבי. התמדה, כמו נהר זורם, אולי לא נראה כל כך חזק מקרוב. אבל מרחוק, יש לו את היכולת העצומה לחצוב הרים ולעצב נופים.

אם מסתכלים מסביב, אנשים מצליחים הם לא בהכרח המוכשרים ביותר. במקום זאת, הם אלה שהכי עקביים. הם מגדירים את המטרות שלהם, מפתחים תוכניות פעולה ודבקים בהן בקפדנות, לא משנה כמה הנסיבות מאתגרות. הם לא מאמינים בתיקונים מהירים, אלא בהישגים ארוכי טווח שהושגו באמצעות התמדה ועקשנות.

קחו בחשבון את המסע של ג'יי קיי רולינג, שכתבה את ספר ההארי פוטר הראשון בקושי רב, כולל היותה אם חד הורית שחיה על קצבאות. לקח לה שש שנים לסיים את הספר שנדחה בתחילה על ידי שתים עשרה הוצאות לאור. אבל היא נשארה עקבית למרות דחיות, וכפי שכולנו יודעים זאת, הפכה לאחת הסופרות המפורסמות ביותר בעולם.

ג'יי קיי רולינג מקריאה חלקים מהארי פוטר בבית הלבן, 2010

ג'יי קיי רולינג מקריאה חלקים מהארי פוטר בבית הלבן, 2010

דוגמה נוספת היא סיפורו של תומס אדיסון, טיטאן החדשנות שחולל מהפכה בעולם עם המצאותיו כמו הפטיפון והנורה החשמלית המודרנית. המסע של אדיסון להצלחה לא היה קל. המורים שלו אמרו שהוא "טיפש מכדי ללמוד משהו", הוא פוטר משתי העבודות הראשונות שלו בגלל שלא היה מספיק פרודוקטיבי, ואפילו ההמצאות המוקדמות שלו לא היו מוצלחות בתחילה. עם זאת, אדיסון לא נרתע ועבד בעקביות על הרעיונות והניסויים שלו, למרות שחווה אינספור כישלונות. המסירות הבלתי מעורערת שלו מבטאת את כוחו של מאמץ מתמשך. כיום, ההמצאות שלו עיצבו את חיי היומיום שלנו, והמסע שלו ממשיך להוות השראה למיליונים ברחבי העולם.

האסטרטגיה לטיפוח התמדה

דמיינו את זה, אתה ואני, זוג חברים ותיקים, אולי בפאב השכונתי - מהסוג עם אותו ברמן שנמצא שם כבר 25 שנה. אתה מתאר לי איך אתה לא יכול להתחייב לרוץ חמישה קילומטרים כל יום בלי להיכשל - כי זה מה שהבטחת לעצמך. אולי אפילו זרקת את הרעיון הזה מהחלון כי נכשלת ביום 4. ואז אני נשען לאחור, מסתכל לך בעיניים ואומר, "הסוד להתמדה? הכל עניין של כוח רצון, אח יקר."

2 חברים יושבים לבירה בבר כשאחד מהם שותה את הבירה שלו מכוס זכוכית

אני ואתה יושבים לבירה, כשאתה נראה די מאוכזב ממה שאמרתי

די, באמת?! אבל זו האמת. במשך הימים הראשונים, מספיק להישאר בלופ ופשוט לעשות. כן, אתה לא צריך תוכניות גדולות וגרנדיוזיות - בלי טבלאות מעקב, בלי אפליקציות מתוחכמות, בלי מבוכים של חבלים אדומים מצולבים על הקיר כמו של שרלוק הולמס…

האתגר האמיתי מתחיל כאשר, אולי מסיבה כלשהי או אחרת, אתה מדלג על יום. אתה כעת נמצא במגרש המשחקים של השטן - שבו הפרפקציוניזם אורב מכל פינה. הסיכוי שם גבוה שתתקע, תקוע בחול הטובעני של אשמה ודחיינות. מפתה, לא? פשוט לזרוק את כל התכניות ולהגיד, "נו טוב, פספסתי יום. מה הטעם להמשיך?"

אבל תן לי לספר לך משהו שאולי פשוט יוציא את דעתך. תאמץ את הכישלון הזה, ותשתמש בו כדי לצמוח. החמצת יום היא לא סוף העולם, או הסוף של הרצף שלך. כוח ועוצמה, ידידי, מגיע מנפילה ואז עלייה חזרה למעלה. אתה תמעד, ותתמוטט, אבל בכל פעם שאתה אוזר אומץ לחזור חזרה לסוס ולהמשיך לדהור, אתה מלמד את המוח שלך ששום כישלון אינו סופי.

תחשוב על זה. עקביות אמיתית היא לא פשוט לסמן וי על תיבות בלוח שנה. לא. זה קשור לחוסן. אתה נכשל יום אחד, יומיים, לעזאזל, אפילו שבוע, ואז ממשיך לדהור לניצחון - פעם אחר פעם, שנה אחר שנה.

אז תזכור, בפעם הבאה שאתה מדלג על יום? תחבק את זה, תנער את זה ותמשיך הלאה. בטווח הארוך, לא השלמות אלא ההתמדה היא שבעצם מציבה אותך בראש הלהקה.

שינה: הגיבור הנשכח של הבריאות והפרודוקטיביות

תינוק ישן

יש לנו הרבה מה ללמוד מתינוקות.

נסה לדמיין את זה. אתה מנכ"ל סטארטאפ ענק בישראל. אתה בפגישה עם השותף שלך מנסה להשיג עסקה עם צוות של משקיעים. אתה לא יכול להתמקד במילה אחת שהם אומרים, כל מילה פשוט נשמעת כמו קשקוש. פתאום זה מכה בך - ישנת שעתיים! זה כאילו כולנו ביחד החלטנו לשים את זה אחרון ברשימת העדיפויות שלנו, וזה בהחלט מטריף את המוח. כולם נלכדים במרדף אחר חלומות, עמידה בזמנים, צפייה בעוד פרק אחד של נטפליקס, גלילה אינסופית בטיק-טוק - ולישון? זה מצטמצם למשאלת לב שקשה להשיגה. למרבה האירוניה, אנחנו מפסידים את החלומות היפים שיכולים להיות לנו בשינה, כי אנחנו מסתבכים ברדיפת חלומות אינסופיים כשאנחנו ערים. הגיע הזמן שנתחיל לכבד את הכוח העמוק של שינה עמוקה, אתה לא חושב?

אל תאפשר לגוף ולנפש שלך לפעול על אדי דלק

שמעת על איזה אחד, מת'יו ווקר? הוא סוג של גורו שינה. הוא השקיע שנים במחקר שינה ולדבריו, שום דבר טוב לא קורה כשחוסכים על שינה. ווקר מציע ששינה ממש מנקה את המוח שלך. במהלך הלילה, המוח שלך עובד כמו מדיח כלים, ושוטף את כל הצטברות הרעלים הזו שיכולה להוביל לדברים כמו אלצהיימר. אז, כשאתה מצמצם את השינה, בעצם, אתה צובר את הפסולת הרעילה במוח שלך. נשמע מעייף, לא?

מד דלק מתקרב ל-0

וקבל את זה; חוסר שינה לא משפיע רק על המוח שלך, הוא פוגע גם בגוף שלך. מחקריו של ווקר קושרים בין חוסר שינה לכל מחלה מרכזית, החל מסרטן וסוכרת ועד להשמנה. שלא לדבר על, דילוג על שינה איכותית יכול להוריד את המערכת החיסונית שלך, ולהשאיר אותך רגיש לכל וירוס קטן שמסתובב. בנוסף, איך אתה יכול לצפות לקבל את ההחלטות הקשות ואת הכוח של הטחינה היומיומית כשהגוף והנפש שלך פועלים על אדים? טיפוח ההרגל של שינה טובה זה לא לחלשים, ידידי. זה עבור אריות שמבינים שכדי לנצח בעולם של העירניים, הם צריכים לכבוש גם את הלילות.

השקעה בחדר השינה שלך עשויה להיות ההחזר האולטימטיבי על ההשקעה

דמיין את חדר השינה שלך לרגע. זה כמו הטירה שלך, והיא צריכה להתאים למלך כמוך. מקלט בטוח שבו אתה מעמיד את העולם בהפסקה, מטעין מצברים ומתכונן ליום נוסף. עכשיו, אם אתה באמת מסור לעצב את עתידך למשהו שאתה יכול להיות גאה בו, זה מתחיל בהתמקדות מסוימת בשינה שלך - הגיבור המוזנח של חיי היומיום שלך.

מיטה עם מצעים ורודים וכחולים, נראית רכה מאוד, בחדר ורוד

זה נראה נוח, אבל תכל'ס אין על הנוחות של מיטות במלונות, לא?

אז אתה בטח תוהה איך לשפר את חדר השינה שלך כדי לשפר את השינה שלך. בוא נצלול פנימה.

  • כוחו של מזרון טוב: הבנת שהמזרון שלכם הוא יותר מסתם מיטה? זה נשק של הרפיה. בחירת מזרון מהשורה הראשונה שמתאים לך יכול להגביר את השינה שלך בצעדי ענק. אחרי הכל, אנחנו שורפים כמעט שליש מחיינו בארץ החלומות, ואתה רוצה שהחלק הזה יהיה הכי נוח שאפשר.
  • על אור וקול: תריס ווילון יכולים להיות הנשק הסודי, הם עוזרים למחזור השינה של הגוף שלך להיכנס ללופ במלוא המהירות. אם אתה תקוע בשכונה רועשת, תחשוב על לקנות מכונת רעש לבן או אטמי אוזניים לביטול רעשים.
  • העיצוב: האופן שבו אתה מעצב את החדר שלך יכול להשפיע ישירות על השינה ומצב הרוח שלך. בחירה בצבעים מרגיעים, שמירה על דברים מסודרים וצמצום הבלאגן יכולים לעשות פלאים עבור כפתור ה'כיבוי' של המוח שלך, ובכך לברך אותך בשינה שקטה.
  • נטול טכנולוגיה: הפוך את חדר השינה שלך לחלקת גן עדן שליו. האור מהמכשירים האלקטרוניים שלנו יכול להניע את פעילות המוח שלנו לרעה, להטעות אותו לחשוב שזה עדיין שעות היום. תכבה מסכים לפחות שעה לפני שאתה נטרק.

שינויים קטנים כאלה יכולים להגביר באופן דרסטי את הסיכויים שלך להיכנס לשינה מתוקה. ויותר מכך - יש לזה יתרונות של ריבית דריבית. שינה מעולה לא רק גורמת לך להרגיש כמו מיליון דולר בבוקר. אתה תבחין שהמוח שלך הופך חד יותר, היכולת שלך לזכור דברים מתחזקת, והפרודוקטיביות שלך מגיעה לשיאים חדשים. תיצור את ההרגלים האלה עכשיו, והרווחים לטווח ארוך יפוצצו את דעתך.

בוא נסכם הכל

אז הנה, ידידי - חמישה הרגלים קשים אך עוצמתיים. אלה לא פתרונות נוצצים או תיקונים מהירים, אבל הם כמו נעלי חי"ר בצבא - צריך לסבול קצת בהתחלה, יבלות ושפשופים… אבל ברגע שהן קצת משתחררות, הן יקחו אותך לכל מקום.

דחה כמה הנאות, תכנס ראש בראש עם דחיינות, תעמוד על שלך ב'לא' נחרץ - דברים לא נוחים, אני יודע. אבל לפעמים, צמיחה ונוחות לא ישנים על אותה מיטה, נכון?

תפסו חזק יותר את השינה והמשיכו להתמיד, לא משנה כמה פעמים מעדתם. זה כמו טיפוס על גבעה אחת שבה המסע קשה, אבל הנוף בראש הופך כל צעד והתנשפות לכדאיים.

זכרו, הדרך להצלחה היא לא קו ישר. יש לולאות ועקיפות והרבה מאוד תנועה. אבל כל המסע, כל חלק, הוא שלך. הידד לשגשוג, לא רק לשרוד. יש לך את זה!



חזור לBlog Million

השאר תגובה

תמלאו את החדר בהשראה

1 מתוך 3